Do the things you think you cannot do.

Hela mitt liv har jag vart en toffel.
Snälla Ariana som alltid gör som nån säger.
Men jag är inte snäll längre.
Jag har ingen lust att bli hunsad, jag har ingen lust att anpassa mig efter andra.
Jag känner att jag bara vill tänka på mig själv.
Kalla mig egoist, javisst.
Men jag vill bara leva mitt eget liv utan att känna några skyldigheter gentemot någon annan.
Nu menar jag inte att jag ska bli någon inskränkt människa som inte tar hänsyn till någon annan i min tillvaro.
Absolut inte.
Jag vill bara känna att jag är jag och jag bestämmer till 100% över mig själv.
Även fast jag inte vill erkänna det, så bryr jag mig om vad folk tycker.
No more.
Allt som jag tycker och gör, kommer jag hädanefter stå helt och hållet för.

Jag vet faktiskt inte varför jag skriver det här eller vad jag vill få ut av det överhuvudtaget.
Ni fattar säkert ingenting av vad jag just skrivit.
Men det är precis såhär jag känner just nu.

Sen så måste jag säga att jag längtar något fruktansvärt till usa.
Jag längtar tills jag är bosatt i det vackraste landet i världen.
Jag längtar tills min veterinärutbildning börjar, utbildningen jag har väntat på i hela mitt liv.

Kommentarer
Postat av: åse

Fattar precis vad du menar, fler borde tänka så.

Jag blir så trött.

2008-12-09 @ 21:23:27
Postat av: Ariss

Bra att jag gjorde mig något sånär förstådd!

man blir trött ibland.

2008-12-09 @ 22:43:41
URL: http://smarrisen.blogg.se/
Postat av: Helen

Och jag hoppas du förstod att det var jag som svarade över, inte min mamma ;)

2008-12-10 @ 07:18:45
URL: http://lifeofmini.blogg.se/
Postat av: Ariss

Haha jag tänkte väl.. verkade ju lite konstigt att åse skulle svara;)

2008-12-10 @ 10:09:47
URL: http://smarrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0