En onsdag

Ja vad har man gjort idag då?
Har varit ledig från jobbet, det har varit skönt.
Vid lunch skjutsade jag in mormor till sjukhuset i enköping, för hon fick nån dunder-influensa när hon var i usa.
Och viruset har tydligen satt sig på balanssinnet, så hon kan inte gå rakt.
Och då är det ju inte så smart att köra bil, så jag fick vara taxi.
Vi hade riktigt trevligt faktiskt, sjuklingen och jag.
Vi gick i några affärer och så handlade vi mat.

Ikväll ska syrran vara med i en blockflöjtskonsert, så vi ska åka och kolla.
Kunde väl kanske ha spenderat mín onsdagkväll på ett roligare sätt.. Men jag får väl åka för hennes skull.
Fast hon är skyldig mig. Jag satt och skrev hennes engelskauppgift igår vid 10 på kvällen.
Hon skulle skriva en fairytale. Jag fick komma på allt själv.
Den blev riktigt värdelös, men jag har ingen fantasi.



-----------------------


So what have I done today?
I was off from work today, I felt like I needed that.
At lunchtime I took my grandma to the hospital, because she caught a really bad flu when she visited in the states.
And supposedly the virus has affected her balance sense organs, so she can't even walk straight.
We had a nice time while in town.
We went in some stores and went grocery shopping.

Tonight my sister is going to participate in a recorder-concert in her school, so we are going to watch her play.
I think I could come up with a more fun way to spend my wednesday night but I'll go for her.
But actually, she owes me.
I wrote her english-assignment yesterday.
The assignment was about writing a fairytale. And I wrote the whole thing for her.
It sucked. because my imagination is nonexistent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0