Juletider?

Jaha idag är det lucia.
Kom på det typ för 2 minuter sen.
Jul är liksom inte längre som det var när man var liten.
Då längtade man tills man fick klä ut sig i ett vitt linne med glitter runt midjan och el-ljuskrona på huvudet
Man längtade till man fick klä julgranen samtidigt som man lyssnade på julskiva och drack alkoholfri glögg och käkade lussebullar.
Man längtade till man fick slå in julklapparna som man hade gjort själv på sy- och träslöjden.

Idag klädde jag och syrran julgranen.
La inte ner min själ i det direkt.
Slängde upp allt jag orkade samtidigt som jag schasade iväg katterna stup i kvarten för dom höll på att dra ner granen.
Sen hetsade jag syrran att hon skulle klä fortare så att vi kunde gå till stallet och fixa ordning allt inför morgondagen.
Vi slog in lite paket också.
Det gjordes väl också sådär halvhjärtat.
Slog in fult som fan
Jag fick laga vartenda hörn typ för det bara sprack hela tiden.
Jaja det ska ändå bara rivas upp sen.

God lucia på er alla, eller vad säger man?
Glad lucia kanske?
Äh.

Kommentarer
Postat av: Helen

Haha, va deprimerande det lät!

2008-12-14 @ 08:34:26
URL: http://lifeofmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0