Knäppa kommentarer

Haha.
Sitter på Bukefalos och läser knäppa kommentarer hästfolket har fått.
Vissa är riktigt roliga. (för hästfolk)

"-Man måste raka manen för att hästen ska kunna få en överlinje. (sagd av en lite äldre dam i ett stall jag stod)

-Det är så skönt att rida fram för hoppning för då behöver man inte rida dem i form. (detta sagd av en utbildad C-tränare)"


"En annan var när en 10åring skulle rida min ponny, som är väldigt grov och som dessutom var väldigt rund. När hon såg ponnyn utbrast hon;

Flickan: Har hon EN BEBIS i magen? Då får man väll inte rida?
Jag: Nej hon har inte en bebis i magen.
Flickan: VA!?? Har hon TVÅ?
Jag: Nej, hur ska hon kunna ha två om hon inte har en?
Flickan: Men du sa att hon inte har en och då måste hon ju ha två för så där tjocka kan hästar inte vara va?"


"Sagt av en pappa på ridskolan:
"Vilken fin ardenner ni har.
Vi: det är ingen ardenner, det är en Clydesdale.
Han: Jomen jag ser ju att det är en ardenner, han har ju hovskägg!"



"-sådär stora blir bara hingstar.

Nja, det är en valack...

-Nej, bara hingstar som blir sådär ståtliga.

Nja, alltså nu är min häst en valack.

-Nej! det är bara hingstar som ser ut sådär.

Eh, ja men kolla mellan bena på honom då! "

Då vände han och gick ur stallet "


Haha vissa människor alltså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0