Rekordtagare

Ingen lyckad lördag.
Vaknade halv 8
och då skulle jag börjat jobba för en halvtimme sen.
Bokstavligt talat flög upp ur sängen, drog på mig kläderna
som jag som tur var hade lagt fram dagen innan.
Kladdade på lite smör på en brödskiva och hoppade in i bilen.
Körde sisådär 110-120 på vår 70-väg.
Smart när det regnade och var väldigt mörkt ute.
Men är det nåt jag får sjuk panik av
så är det att komma försent.
Jag måste ha slagit nåt slags rekord
Vaknade halv 8 och var på jobbet tio i 8.
Det tar vanligtvis en halvtimme till jobbet och då kör jag ändå ganska fort.
Då hann jag alltså "göra mig ordning" och åka till jobbet på 20 minuter.
Jäkligt bra jobbat om jag får säga det själv.
Jag jobbade snabbt idag
för jag var helt hypad hela dagen efter morgonens stress.

När jag kom hem vid 7 så hade mamma gjort iordning Sabotage till mig, för jag var tvungen att jobba honom lite idag.
Det kommer en spekulant till honom imorgon, så han måste vara lite mjuk och fin.
Så det blev ett ridpass i ridhuset, ganska kort och konsist, men väldigt effektivt.
Hoppas han sköter sig imorgon, den lilla hamburgaren.

Imorgon blir det julbord också! 
Mums.
Det är en av årets höjdpunkter.
De flesta människor är mätta ett dygn efter ett rejält julbord
men jag kan bli hungrig en halvtimme efter.
Undra om det är nåt fel på mig?

Nu har jag precis duschat och ska gå och lägga mig,
ska jobba en stund imorgon bitti innan julbordet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0