Låt aldrig en kärringjävel förstöra din jul

Min julafton var helt underbar, men kunde ha börjat bättre...

Jag jobbade från 8-15
Vi bjöd våra kunder på pepparkakor, julgodis, coca cola och cider för att det var julafton.
Vi delade även ut gratis julstjärnor.
In kommer det en jävla kärring.
Hon är ju inte direkt känd för att vara trevlig, men man kan ju vara lite munter på jul iaf.
Kärringen kommer in i butiken, slänger ett öga på det uppdukade bordet, skriker till mig i kassan
FYLL PÅ CIDEEEERRRNNNNNNNN!!!!!!
Ja, det kan jag göra, när jag kan komma iväg från kassan. Man tyckte ju ändå att hon borde förstått att jag inte kan sitta i kassan, hämta cider, öppna cider, hälla upp cider i ett glas, samtidigt.
Men nej det förstod inte hon.
Hon stod kvar där flera minuter,
tills hon skrek igen.
NÄR SKA DU HÄMTA MER CIDER DÅÅ?????
Jag svarade nu, eftersom jag inte hade några kunder just för tillfället.
Jag gick till min kollega och frågade om jag kunde ta en till ciderflaska och bjuda kunderna på
Hon sa nej, eftersom vi bara hade ett fåtal kvar.
Great, tänkte jag. Nu kommer kärringjäveln döda mig.
Det var en ganska bra gissning.
Jag sa vänligt till henne att cidern tyvärr var slut, men att jag kunde erbjuda cola istället.
Nej förfan, det dög ju inte.
Hon skällde ut mig i noter, klagade på hur jävla dåligt hela systemet var och vilken dålig stil av mig att inte hälla upp mer cider, och att vi på lidl alltid gör fel i kassan och blablabla.
Jag blev flyförbannad, och jag vet att man inte ska skrika på kunderna
men det gjorde jag.
Jag var så förbannad så att jag fick tårar i ögonen.
Här försöker vi vara snälla och bjuda alla på lite gott såhär på julafton.
Och det ENDA hon gjorde var att klaga.
Och varför började hon prata om kassafel för? Vadfan hade det med saken att göra?
Varför ens försöka göra nåt fint för andra människor när man bara får SKIT för det?
Jag sa till henne precis vad jag tyckte och tänkte om hennes attityd och hennes jävla gnäll.
Jag stod och skrek till henne från kassan.
Oproffsigt? ja
Men jag kunde inte hålla mig.
Man ska vara snäll på julafton, men det gick inte.
Jag tänkte inte stå där och ta all skit från den där bittra lilla tanten.

Men mest av allt tycker jag  bara synd om den där äckliga kärringen.
Är man sådär bitter på julafton
så måste man vara jävligt ensam och oälskad.
Men det är befogat, för hon är så jävla elak.
Såna där människor kan verkligen förstöra en hel dag för mig.
Suger energi som en jävla svamp.
Men jag vägrade låta henne förstöra min julafton
så tillslut bara skrattade jag
åt hennes patetiska utlåtanden.

Kändes bra att åka hem till en familj som älskar mig,
medan hon gick hem till sin sunkiga 1a nånstans i bålsta och firade jul tillsammans med sina dammråttor.
Hoppas du hade en jävligt trevlig jul!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Du är alltid så glad o trevlig! tänk om alla vore som du! låt inte surkärringar förstöra ditt humör, det är dom inte värda!

PUSS

2008-12-26 @ 15:39:36
URL: http://stefangrus.blogg.se/
Postat av: Ariss

du är så söt

2008-12-26 @ 20:57:49
URL: http://smarrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0