Värsta dagen.

En sån dålig dag som jag hade igår, borde man bara få ha en gång i livet.
Tamejfan allting gick åt helvete.
Började med att jag tvingade mig ur sängen vid 6 på morgonen, efter att ha sovit helkass hela natten.
Gick upp, kastade ut hästarna i hagen så fort jag kunde och gjorde mig iordning fort, för att sedan vid 7 bege mig mot Stockholm.
Ställde bilen i vällingby och tog tunnelbanan till östermalmstorg för att hälsa på tandläkaren.
På radion sa dom att det inte var en bra dag för att gå till tandläkaren idag. Great.
Hade förväntat mig att typ ta ut undre tandställningen, men nejdå. Jag fick istället gummisnoddar som jag nu ska ha dygnet runt i 8 veckor.
Det gör ont som fan.
Tog tunnelbanan tillbaka till bilen och begav mig mot jobbet.
Det var här som min helvetesdag egentligen började.
Kom till jobbet vid 11, så jag hade en timme innan jag började.
Käkade lite sallad och pratade med mina arbetskamrater.
Fick reda på att de tyska cheferna skulle komma dagen efter, så hela butiken var tvungen att vara helt perfekt.
Eftersom jag skulle ha ansvaret den kvällen så fick jag väl göra lite extra fint, och sen tänkte jag inte mer på det. Trodde det skulle gå fort.
Oj, så fel jag hade.
När klockan var 6  kände jag att vi låg ganska bra till. Då kommer min chef till mig och säger att vi har 17 uppgifter kvar från listan.
Jag kände bara att jag ville dö typ. Det var inga lätta 17 saker heller.
Hela dan hade jag känt mig så jävla trött och så jävla less på allt. Och så kommer han och säger till mig att vi måste göra allt det här innan vi får gå hem.
Då fick jag en sån där känsla man får, när man känner att man aldrig kommer bli klar.
Vanligtvis slutar vi halv 9 på kvällarna.
Chefen och Robin gick hem 9.
Jag och Jennifer var kvar och städade butiken, ställde ordning alla varor och massa andra grejer.
Vi gick hem 12.
Och då var vi långt ifrån klara med allt.
Jag sa att jag vägrade jobba längre och Jennifer höll med.
Så vi sket i att göra klart.
Kändes ju underbart kul att ha 3½ timme obetalt, bara för att dom inte kunde planera lite bättre.
Hade dom tänkt till och planerat lite i förväg, kanske vi hade sluppit göra allt dagen innan.
Jag var så fruktansvärt förbannad och irriterad hela dagen, från att jag vaknade, till att jag kom i säng vid halv 2.
Allt som jag tog i gick sönder på nåt sätt, eller ramlade.
Alla kunder som jag pratade med var dumma i huvudet och irriterande.
Försökte jag göra nånting rätt, så blev det bara så jävla fel.

Jag hoppas inte hela veckan blir lika jävlig som den här dagen.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Stackare! :(

Tänk att nu kan det bara bli bättre.

Kramar

2008-12-02 @ 21:07:53
URL: http://www.majshell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0