Polisfest

Var på polisens julfest i polishuset på kungsholmen igår.
Det var kul.
Jag träffade världens roligaste människa, sofia från länskommunikationscentralen. (Det är dom som tar emot 112 samtal f.ö)
Helt hysteriskt rolig människa.
Jag blev uppraggad av en äldre polis(läs: 55+)
Han frågade om vi skulle dansa
jag sa att jag inte vet hur man gör.
Han tjatade på mig typ 10 minuter
men sen kom sofia och sa att han skulle sluta bete sig som en våldtäktsman
då blev han väldigt sur och gick därifrån.
Jag sa att han inte skulle ta det personligt, men att jag inte föredrar gubbar som närmar sig 60.
Sen så måste jag ju bara säga att jag aldrig trodde poliser var så roliga.
Nästan alla dansade hej vilt som om det var värsta fjortisdiskot.
Men dom kompenserar väl kanske för att dom måste vara så allvarliga på arbetstid.
Jag kom också på ett nytt namn till den fula ryskan med polisonger som dansade med den sjukt snygga tunnelbanepolisen.
Hon fick heta svetlana.
Ingen förstod varför han ville dansa med henne.
Hon hade polisonger för guds skull.
Jag trodde att dom var tillsammans eller kk eller nåt med tanke på att dom dansade som om dom medverkade i dirty dancing.
Jag skickade mamma för att ta reda på om dom var ett par.
Det var dom inte.
Men dom lär ju ha spenderat natten i samma säng såsom dom höll på.
Stackars honom när han vaknar upp bredvid henne idag och är nykter nog för att inse att hon har polisonger och bryter på ryska.
Han kommer ju få men för livet den stackars mannen.

Vägen hem kändes vääldigt lång
och jag var vääldigt trött.
Jag var tvungen att höja volymen på radion och skråla högt för att inte somna.
Det var lite läskigt faktiskt, för jag såg dubbelt nästan hela vägen hem.
Och mamma sov så det var ju kul sällskap.
Jag körde mot rött också.
Fast det var jag faktiskt tvungen att göra om jag inte ville stanna vid det rödljuset hela mitt liv.
Jag stannade vid ett rödljus som helt allvarligt aldrig blev grönt.
Vi stod där flera minuter, det fanns inte en bil så långt ögat kunde nå.
Jag provade att backa ett tjugotal meter och sen köra fram för att se om den kanske slog om då.
Det gjorde den inte.
Jag hade ingen lust att stanna vid det rödljuset mitt i ingenstans hela natten bara för att man vill vara laglydig.
Så då körde jag lite mot rött.
Det måste ha varit dolda kameran eller nåt för jag har aldrig vart med om nåt liknande.
Jag trodde en stund där att det där rödljuset var som ett test typ.
Att polisen testade vilka som pallade stå kvar och vilka som körde ändå.
Och att dom skulle ligga i buskarna och vänta på att ta fast dom som inte pallade vänta.
Fast det fanns ju inga poliser ute,
alla var ju på fest!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0