Det är inte lika kul när jag berättar, men det var kul då!

Det är inte ofta jag skrattar åt personer som pratar i radio. Jag vill oftast se och lyssna på komedi istället för att bara lyssna på det.
Men idag skrattade jag så jag höll på att köra av vägen när jag var i Enköping.
Det var en man som ringde in till rix fm.
Och han klagade på det svenska rättssystemet bland annat.
Han började med att säga att sverige är alldeles för mesiga och det är alldeles för få som utvisas ur sverige...
..Jahaa.., sa radiopratarna. Dom tänkte väl att han var värsta rasisten eller nåt.
Men då fortsätter han med att det är alldeles för få som utvisas ur sverige, speciellt svenskar.
Förvånade radiopratare: Jaha, hur menar du nu?

"Jo, för det första, jag tycker man borde utvisa folk som inte använder blinkers i trafiken.
Vi skickar dom till Nigeria. Där finns det inga vägar så där kan dom köra bäst dom vill utan att blinka.
Och bilen bakom består av 4 män med K-pistar.
Och för det andra tycker jag man borde utvisa folk som blinkar flera hundra meter innan dom ska svänga.
Det borde införas ett system på alla bilar, som funkar så att om man blinkar på en raksträcka 300 meter innan man ska svänga så svänger bilen av sig själv."
Haha. Säger radiopratarna. Så bilen svänger alltså åt det håll som den blinkar?
"Ja, det stämmer."

Och sen var han bitter över andra saker utöver trafiken.
Till exempel var han bitter över folk som ringer till nån och säger "Hej, hör du vem det är?"
Då sa han att han brukar säga "Ja."
Och lägga på.
Haha.

Han sa såå mycket mer som jag inte kommer ihåg!
Det kanske var nån annan som lyssnade på det här och som kan lägga till lite?
Den snubben var verkligen så härligt sarkastisk.
I love it!

Jaja, Jag vet, 
genuin Ariana-humor.


Kommentarer
Postat av: Ammi

hahaha där kan vi snacka om drömmen om ett idealiskt sammhälle :P

2008-10-25 @ 23:47:44
URL: http://smakakan.blogg.se/
Postat av: Ariss

Haha verkligen!

2008-10-25 @ 23:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0