Slutjobbat

Idag är det sista dagen på jobbet!
Äntligen.
Igår var en riktigt kul dag på jobbet faktiskt,
började med att jag bjöd alla på tårta vilket var mycket uppskattat.
Sen på kvällen tog vi en snattare, alla har velat ta honom i en vecka nu så det känns skönt att han äntligen åkte dit.
Han har försökt snatta hos oss hela veckan.
Det sorgliga är att han bara är 12 år.
Så efter ett tag kom polisen och pratade med alla.
Sen kom hans mamma och hon verkade knappt bry sig.
Om det var mitt barn som hade blivit taget för snatteri så skulle jag vara flyförbannad.
Det är väl därför han har börjat snatta, för att ingen bryr sig.

Sen fick jag höra en sak som fick mig att skratta.
I torsdags hade en kärring kommit in i butiken och påstått att hon fick 100 kr för lite i växel när hon handlade i söndags.
Det roliga var att det var tydligen jag som hade suttit i kassan
och hon hade kallat mig för "den klena blonda tjejen".
Haha.
Jag kan nog bevisa för henne att jag inte är klen.
Självklart så får hon inte pengarna av oss eftersom för det första kan man inte komma in 4 dagar senare och påstå nåt sånt
och för det andra så hade jag ingen diff i min kassa den dan, så antingen ljuger hon, eller så är hon så jävla senil så att hon glömde att hon faktiskt gjorde av med sin lilla peng.
När hon fick höra att det är omöjligt att hon fick för lite pengar, eftersom det inte diffade i kassan,
då säger kärringen att jag har stoppat ner hundringen i fickan innan jag gav den till henne i handen.
Det känns ju troligt.

Nu ska jag åka och jobba min sista dag!
Aah.

Kommentarer
Postat av: Stefan

åh vad skönt =) äntligen ska du få sluta på de där placet!

2009-02-07 @ 14:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0