Snö.

Min granne frågade mig idag varför jag inte var ute i snön och gjorde snögubbar.

För det första är jag inte 5 år
och för det andra så vistas jag helst så lite som möjligt i den här vita skiten.

Seriöst, det har snöat hela dagen.
Hästarna kan knappt gå för de enorma styltorna som den här fantastiska jävla kramsnön orsakar.
Ni kan kalla mig bitter
och det kanske är sant
men jag är trött på snö.

Man kan inte gå 5 meter utan att bli anfådd och få mjölksyra i benen.
Hästarna ramlar och bryter benen.
Det är blött.
Det är kallt.
Det är lite jobbigt att köra 90 balar hö i en hästtransport nån mil när det ligger snödrivor längs med hela vägen så att bilen inklusive släp glider åt lite diverse håll.

Det enda som är bra är väl att det är lite fint att titta på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0