Hänt i helgen

Vilken helg det har varit alltså.
Jobbade både lördag och söndag.
Min lördag började rätt crap faktiskt.
Vi öppnade 9 och runt kvart över så var det en gammal gubbe som försökte snatta.
Han är stammis och kommer in ganska ofta, och han hör typ ingenting så man får skrika till honom.
Så när jag sa att jag ville kolla i hans påse så hörde han inte vad jag sa såklart.
Så efter mycket om och men fick jag tillslut titta, då hade han 3 sillburkar och en aftonbladet kvar.
Kunde ha tagit honom för snatteri, men han är för sorglig för det så när han hade betalat allting så gav jag bara honom en ordentlig tillsägning.
Men jag tror inte han hörde nåt av vad jag sa.

Sen på söndagen mådde jag inte så bra, hade lite ont i huvudet och kände mig allmänt irriterad.
Kanske för att folk var så dumma i huvudet dagen innan.
En stund innan stängning kom det in en tjej, hon var lite skum, men trevlig.
Hon frågade hundratusen frågor så jag fick gå runt med henne ett bra tag, ett tag som jag egentligen inte hade tid med.
Efter en stund frågade hon mig om jag modellar.
Eh,nej inte direkt, sa jag.
Hon sa att jag borde söka till modell för jag går som en modell och ser ut som en modell.
Jag bara skrattade.
Jag har korta ben, fula knän och är inte fotogenisk nånstans överhuvudtaget.
Hon sa att hon hade varit modell i 22 år, men hon måste ha nåt fel på ögonen om hon tyckte jag skulle bli modell.

Idag hade jag en rätt tråkig dag på jobbet.
Jag gjorde typ ingenting effektivt.
Jag gick runt och gjorde lite snyggt i butiken, satt i kassan och ringde in några på intervju.
Förstår inte varför jag fick i uppgift att ringa in folk på intervju, för jag hatar att prata i telefon.
Och dom jag ringde lät så otrevliga.
Ska man inte låta lite glad och trevlig när man får komma på intervju?
Nä det är ju mycket bättre att vara bitter.
Hoppas vi inte anställer dom.
Men inte för att jag bryr mig, för jag slutar på lördag!

Och avslutningsvis vill jag citera en text från ett mail jag fick av mormor imorse. Tyckte den var så bra:

Hantera alla stressiga situatíoner som en hund.
Om du inte kan äta det eller leka med det,

Bara kissa på det och gå din väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0