Klinikbesök

Vilken jävla dag det har varit alltså..
Idag skulle Sabotage på besök på hästkliniken i uppsala för att han är halt.
Dagen började med att jag och Sofie(granntjej som följde med) skulle lasta in honom i transporten.
Min häst är ganska svårlastad, men han gick på nästan på en gång.
Men sofie hade lite problem med bakbommen för den ville inte fästa.
Och helt plötsligt fick sabotage för sig att han skulle kasta sig ut. Så det gjorde han.
Great.
Fick börja om igen.
Och den här gången var han inte snäll.
Han kom lös 2 gånger, och jag var så jävla förbannad så jag skakade.
Han sprang en riktigt bra bit bort båda gångerna.
Sen så försökte han slita sig lös en tredje gång.
Det är svårt att hålla emot en häst som vänder och sticker i full galopp när det är så halt ute så man knappt kan stå på benen.
Men vid den här tidpunkten var jag så less på det lilla pålägget, så när han vände och stack så kastade jag mig ner på marken och skrek "JAG VÄGRAAAAAR!!!!!!"
Och jag fick ganska bra kraft och ganska bra fäste när jag låg ner, så jag lyckades få stopp på honom.
Men jag fick två stora bulor på smalbenet och höften till följd av min lilla kamikaze-aktion.
Efter att ha insett att Sabotage har kommit på ett sätt att överlista oss, genom att vända och springa,
så fick vi idén att backa släpet mot väggen så att han inte kunde vända.
Då gick han in i stort sett på en gång.

Så äntligen. Iväg mot kliniken.
Vi skulle vara där 9 och vi kom dit 2 minuter över. Ganska bra tyckte jag.
Det tog ett jävla tag på kliniken.
Vi var där 9 och åkte därifrån 4.
Sen var det 3 timmars total resväg också.
Sabotage var lite haltare än vad jag hade trott.
Vid böjproven stapplade han så mycket så jag ville inte springa mer med honom.
Efter mycket om och men, efter många bedövningar lång röntgen och lång väntan så fick han diagnoserna kotledsinflammation båda fram,
hovledsinflammation vänster fram och
förslitningsskador på ligamentfästen vänster fram.
Great.
Veterinären sa att om han ser bättre ut på återbesöket o 3 veckor så borde han kunna bli promenadhäst.
Jippie.
Det blir ju jävligt lätt att sälja den här hästen nu.
På veterinären lät det som att det lutar åt avlivning om han inte är bättre på återbesöket.
Fan jag orkar inte.
Varför var han tvungen att bli halt?
Nu ska han ha boxvila i 3 veckor, det känns ju superkul verkligen.

Stackars mammas lilla pojke.






Kommentarer
Postat av: Maila

Vet hur det känns. Lider med dig :(

2009-01-22 @ 20:14:54
Postat av: Anonym

usch vad hemsk =( hoppas verkligen han blir bra

2009-01-22 @ 20:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0