Säg farväl till godis

När jag låg i sängen igårkväll, tänkte jag på hur mycket onyttigt jag egentligen äter.
Jag tror tyvärr jag är sockerberoende, eller jag vet att jag är sockerberoende.
Får abstinens på kvällar och när jag inte har nåt att göra och då måste jag få i mig något sött.
Om jag ska fortsätta på det här viset kommer jag vara smällfet inom 1 år.
Och jag vill inte bli smällfet.
Så jag har bestämt mig att verkligen försöka sluta totalt med godis och annat onyttigt och onödigt.
Självklart får man unna sig ibland, men godis ska inte ingå i den dagliga vanan.
Det hjälper ju inte direkt att man jobbar i en mataffär för jag norpar åt mig en godis nästan varje gång jag går förbi godishyllan.
Blir faktiskt äcklad av mig själv när jag tänker på vad jag stoppar i mig varje dag.
Och det kommer ju inte bli bättre sen när jag flyttar till det feta landet USA.
Så nu är det ändring på Ariana.

Kommentarer
Postat av: Helen

Ojojoj, snacka om nyheter!

2009-01-08 @ 08:36:38
URL: http://lifeofmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0