sick.





Kollade nyss på Michael Moores film
Sicko.
Och jag blir lika jävla förbannad och ledsen varenda gång jag ser den.

Det är rent ut sagt förjävligt hur försäkringsbolagen behandlar folket.
En väl fungerande sjukvård är väl i stort sett det viktigaste ett land kan ha?
Om alla människor är sjuka, hur ska landet kunna styras?

Jag hoppas innerligt att Obama lyckas göra en ändring på detta, för såhär kan det inte fortsätta.
Jag blir så ledsen.

Tro mig, jag älskar USA av hela mitt hjärta
men systemet är skit och det är totalt jävla kaos.
Allmän sjukvård tycker jag ska vara en självklarhet.

USA är ett av världens stoltaste länder,
men vad är det att vara stolt för om vi inte ens kan ta hand om vårt folk på ett rätt och humant sätt?

Det är sjukt att om man åker över gränsen, till Kanada, så är det totalt annorlunda, där erbjuds allmän sjukvård.

Hur kan det vara en sån skillnad och vad är det som hindrar USA från att ha det som Kanada?

Men det sjukaste av allt är att fångarna på Guantanamo Bay har tillgång till gratis sjukvård dygnet runt.
Där sitter diverse äckliga jävla Al-Qaida medlemmar.
Hur kan de ha bättre sjukvård än USA's egna medborgare?
Hur fan kan de erbjuda de där värdelösa krypen till människor som har gjort så mycket hemska saker, gratis sjukvård dygnet runt om vi inte ens erbjuder det till vårt egna folk?
Hur kan vi förtränga att det finns miljontals amerikaner som dör för att de inte får sjukvården de behöver?
Små barn dör.
Är det Afrika eller USA, ett av världens rikaste land vi pratar om?

Man börjar ju undra.








Kommentarer
Postat av: Helen

Vad jag har förstått är USA en av de länder som har störts skulder till världsbanken...

Men håller med, bra inlägg! Du är så klok!

2009-01-19 @ 10:54:11
URL: http://lifeofmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0