Ruby tuesday

Another shitty day in paradise.
Hoppas det inte blir lika varmt idag som igar. Jag talde inte riktigt varmen igar.
Madde illa hela kvallen och hela natten pga att jag var ute i solen och tvattade bilen utan att dricka tillrackligt med vatten antar jag.
Men men man ska inte klaga! En liten fagel viskade i mitt ora att sverige inte ar sa himla underbart just nu, kallt och regnigt?
Usch. men hoppas ni far finare vader snart.

Idag ar det psykologi och matte pa schemat. Har ett matteprov idag och mid term i psykologi pa torsdag.
Det ar ett superstort prov som jag har pluggat for manga timmar varje dag i nastan 3 veckor nu. Borjar bli lite fed up with psykologi om man sager sa. Fast det ar ganska intressant och det ar ju tur det.

Igarkvall kom sheridan hit, vi kollade pa tv. Ett intressant program, obsessed, som handlar om personer med obsessive compulsive disorder. Igar handlade det om en tjej som var sjukligt radd for doden, hon kunde inte vara ensam sjalv nar det var morkt och hon var tvungen att kolla under alla sina mobler hela hela tiden ifall det skulle vara nagon under.
Och sa var det en man som samlade pa sig saker och han kunde inte slanga nagonting. Sa hans lagenhet var bara prylar. Man kunde inte se golvet nagonstans, han hade inte sovit i sin sang pa flera ar for att det var sa mycket prylar. Han hade ingenstans att ligga eller sitta i hela lagenheten, sa han sov utomhus varje natt. Kul liv.
Man far se hur dom beter sig innan dom har fatt hjalp, man far se nar dom far terapi och sa far man se efter dom ar klara med terapin. Det ar haftigt vilken otrolig skillnad cognitive behavioral therapy kan gora. Det ar extra intressant att vi laser om CBH i psykologin ocksa.

Na nu maste jag gora mig ordning for skolan. Hors senare mina vanner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0